It's my life

Alla inlägg under mars 2013

Av Stina - 8 mars 2013 20:17

underbara timmar i stallet med diverse småplock.

Fixat lite höpåsar, städat lite, pysslat om Mulle och druckit kaffe medans jag bara njutit av att vara själv i stallet.

Ont gjorde det - men det gick =)


Arkivbild

 

Av Stina - 8 mars 2013 08:40

kan man lugnt säga att jag är efter flera dagars konvalescens.

Läst böcker, tittat på film och spelat på tok för mkt spel på datorn - nu kan jag det här !

Gulliga svägerskan har tagit stallet åt mig, tack Sarah !


Börjar känna mig bättre efter några lugna dagar, men är fortfarande rätt mörbultad.

Idag tänker jag iaf fara till stallet och ta hand om jobbet där + intag och kväll, nu har jag vilat mig färdigt.

Tar jag det lite lugnt så ska det nog gå bra - jag vill bara komma igång igen !


Arkivbild

 

Av Stina - 7 mars 2013 21:12

en annons om häst till salu är mitt tips när du mailar, om du nu måste maila och inte ringa, kom på vettiga saker att fråga om om du vill ha ett svar från säljaren.

Nedanstående mail är, i mitt tycke, ett exempel på mindre vettigt :


"Hej!
Tar hon galoppskänkeln?"

Av Stina - 7 mars 2013 07:40

   

 

 

Av Stina - 6 mars 2013 17:24

   

Av Stina - 5 mars 2013 13:07

En liten busig häst testade imorse om den kunde ta sig ut genom stalldörren exakt samtidigt som mig, tog ett fint skutt för att få rätt sats och mejjade ner både mig och stalldörren.

Stalldörren tappade lite flisor och är allmänt skev och jag lämnade stallet med en spricka i ett revben, en klämd arm/hand och en lätt hjärnskakning.


Ja, så kan det gå när man håller på med hästar =)


Arkivbild, obs- hästen på bilden har inget med inlägget att göra ;)

 

Av Stina - 3 mars 2013 11:01

det här med luvor med lång "flärp" är ngt så grymt fult !


http://www.hippson.se/blogs/redaktionenspryltips/trend-tavlingsluva-med-lang-flarp.htm

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards