It's my life

Alla inlägg under oktober 2010

Av Stina - 30 oktober 2010 18:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 30 oktober 2010 06:29

om du idag skulle leta efter ett nytt stall ?


Vad får dig att tacka nej direkt, och vad skulle kunna få dig på fall och flytta ?


Är det viktigast med låg hyra, eller är du beredd att betala lite mer för mer service ?


Hur vill du ha din häst i hagen, 2 och 2 eller större flockar ?



  

Av Stina - 29 oktober 2010 12:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 29 oktober 2010 11:51

Vilket väder !

Och vilka hästar jag har !


Har varit ute och ridit både Billan och Vincent.

Läste ni det ordentligt ???

JAG har ridit både Billan och VINCENT ... ute, själv,ensam och det gick bra !!


Jag tom trotsade allt förnuft och red samma väg som sist då han kastade sig gånger flera, och stegrade sig gånger flera !


Ledordet nu för tiden är Harmoni.

Jag tänker gå in till 100 % för att återfå harmonin mellan Vincent och mig, och för att våra ridturer mm ska vara harmoniska.

Innebär det att jag bara sitter och skrittar honom närmsta året, so be it !

Jag satsar på lugn och trygghet för både honom och mig !


Svängen vi tog idag tar vanligen en kvart, för oss idag tog det nästan en timme.

När han såg ngt livsfarligt eller inte ville gå från polarna så stod vi bara stilla ( Vincent hatar att vara stilla ).

Inget manande framåt alls utan jag satt bara lugnt och väntade ut honom.

Tja, efter en stund valde han att gå på framåt och det som ev var livsfarligt var noga inspanat och inte farligt längre.


Sista 20 minutrarna hade jag en häst som gick lång och låg, avslappnat och frustande.

Harmoni !!


Jag har bestämt mig för att vi inte har vänt på alla stenar än i vårat förhållande, herr V och jag, utan vi kämpar på ett tag till ...


  


Så kan jag meddela att allt är klart angående det nya stallet och hästarna flyttar i slutet av nästa månad.

Den 15 får vi tillträde för att börja fixa med stall och hagar inför hästarnas ankomst den 24 november.

Jag kommer att ha några inackorderingar, och för er med lösen kommer jag bolla ideer vad gäller blivande hyra/kontrakt/regler.


För er som inte sett mobilbilderna på stallet så kommer dom här :


            



Av Stina - 28 oktober 2010 20:16

Intensiv dag igen, känner mig lika trött som igår.

Kommer nog att sova gott inatt igen !


På em kom min blivande medryttare hit, och jag hittade henne i min svägerska Sarah.

Vi kommer att prova under en månads tid, 1 gång i veckan och sedan utvärdera hur det känns för alla inblandade.

Jag tror det kommer att bli mer än bra, mycket bättre än så här kunde det faktiskt inte bli.

Hon är otroligt mån om djuren och sätter dom alltid i första hand, vilket är A och O.

Jag älskar att umgås med henne, vi kan rida ihop en del av gångerna och jag får på så vis ridsällskap till Vincent vilket underlättar en hel del !

Han är betydligt mer tillfreds när syrran är med och jag får lite lugn dragningshjälp.


Vi skrittade ut på grusvägen, en liten runda på 40 minuter och pratade igenom allt.

Stolt ska jag nu visa timmerhögarna som vi kom förbi 2 ggr utan några missöden alls.

Lite spänd herre men han höll sig på mattan hela tiden  !!


  

Av Stina - 28 oktober 2010 05:57

Jo, man går på kurs med jobbet förstås !


Sedan på em kommer min ev blivande medryttare hit för att prata igenom allt.

Mer om detta ikväll.

Jag förstår att spänningen är olidlig !!


Ha en bra dag allihopa =)


Nere vid häcken vid stallet håller det till en massa småfåglar, undrar om dom tycker att det är dags att börja servera mat ?


        

  


Av Stina - 27 oktober 2010 20:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 27 oktober 2010 06:46

7.30 till 15.51 idag ...

Märkliga tider ibland, man kan ju undra vem som har gjort schemat ??


Jo, just det ... det var ju jag !    



Bäst att gå och släppa ut lite hästar, det är nån korkade jäkel som fyllt stallet med sådana till råga på allt ...

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards