It's my life

Alla inlägg under mars 2013

Av Stina - 13 mars 2013 11:22

med snön som yr runt knutarna valde jag verkligen en bra dag att ta av hästarna snösulorna   


Arkivbild

 

  

Av Stina - 12 mars 2013 19:43

har jag haft även idag och dom som känner mig vet att jag nu är trött, men mycket nöjd över över min dag =)

Slutade jobbet 13.30 idag så har hunnit med att tömköra herr V, pyssla och promenera med Ebba, pyssla och promenera med Mulle, promenerat svägerskans Nellie och utöver stalljobbet även hunnit med att städa några skrymslen och vrår i stallet.


Nu ska jag hinna med lite "att göra" saker här hemma innan jag ger upp för dagen och kryper i säng.

Imorgon är jag ledig och hovslagaren  kommer på besök ... ja, och så ska det visst bli lite mer snö    


BebisVincent

 






Av Stina - 11 mars 2013 11:37

morgonpass med Billan.

Vägarna är det enda som är relativt isfritt just nu så det blev ett lättare dressyrpass ala grusväg.

Övergångar, halter, flytt för skänkel, tänka öppna/sluta osv i mestadels skritt med kortare inslag av trav.

Jättefin häst   


Sedan tog jag med mig herr V för en timmes promenad.

Då hade solen börjat värma och det var alldeles underbart - vilken underbar start på dagen !


 


Han fick gå ut utan täcke sen, han har fått så tråkiga bogskav i vinter, trots bogskydd, så jag vill ha honom utan så mkt som möjligt.

Kan vi få lite vårvärme tack !


Underbart att bli kliad när man slipper täcket

 

Av Stina - 10 mars 2013 20:38

 

Av Stina - 10 mars 2013 12:27

av den bitande vinden ihop med 9 minusgrader när Billan och jag skrittade ut imorse.

Solen sken på oss och det var avkopplande att skritta fram i maklig takt och filosofera över livet, trots kylan ;)


 


Direkt efter följde Ebba, Troja och jag med svägerskan och hennes häst ( som hade en liten magkänning imorse ) på promenad.

Vi strosade fram och pratade om allt möjligt, och lite till, och när promenaden var slut hade jag sålt en halv häst ... så kan det gå när man är ute och söndagspromenerar !


 

Av Stina - 9 mars 2013 16:32

enorma problem med min dator som tjurat och stängt av sig själv både nu och då - och alltid vid dom absolut sämsta tillfällena.

Jag vet inte hur många ggr den varit på väg ut genom fönstret sist tiden !

Nu har gubben min dammsugit den och ... ja, nu verkar den vara som ny igen   


 

Av Stina - 9 mars 2013 12:57

fick vi till i kylan imorse Billan och jag :-)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards