It's my life

Alla inlägg under april 2011

Av Stina - 30 april 2011 17:47

fick inviga sitt nya träns och nya novabettet på dagens ridtur, hur snygg som helst vart han förståss !


 


1,5 timme var vi ute och skrittade med Natalie och Billan.

Herr V var hur duktig som helst, fast han har fullt upp att kolla åt alla håll och kanter förståss ;)


   

Av Stina - 30 april 2011 08:46

Natalie tänker helt seriöst dra med mig till ett arabstuteri för att kolla på häst åt sig.

Har ni en aning om hur illa det kan gå ????

Jag har alltid drömt om en arab ...     


En av mina halvaraber ;)

 

Av Stina - 29 april 2011 18:37

att jag skulle hoppa Billan idag.

Becca ville så gärna rida henne så hon skulle få hjälpa till med framridningen lite tänkte jag, men jag fick inte av ungen *s* så det blev ingen hoppning.

Istället red Becca henne 40 minuter på banan och jag tror både häst och unge hade lika kul =))

Det bådar gott inför framtiden !


 

Av Stina - 29 april 2011 07:00

så är det vanvård av djur.

Vanvård pga okunskap är tillräckligt illa, men när vi pratar om vanvård pga nonchalans så blir jag skogstokig !!


En häst så mager att det knyter sig i magen,uttorkad och utan gnista i ögonen och med ett ben dubbelt så tjockt som vanligt rids dagligen och är anmäld till tävling.

Med en ägare som skrattande säger att hästen inte är bortskämd precis, som inte ens har försökt att fodra upp i hull utan helt enkelt gett f*n i det !


Jag blir så rasande arg att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.


Men det är klart, hästen är en avdankad travare.

Den är väl kanske inte värd foder och veterinärvård ? Dom är ju så billiga i inköp!

Bara att köpa ny häst när den ena är slut istället för att kosta på den dyrt foder ... eller ??


Vissa skulle ha STRYK helt enkelt !!!!!!!



Av Stina - 28 april 2011 20:38

pratade med min stallägare idag om halmen.

5 storbal kan jag få till som måste räcka då till årets skörd, jag tror vi ska klara oss på det.

3 av stallets hästar kommer inte att gå på bete i sommar utan vara kvar i hagarna vid stallet och stå på stall när vädret kräver så det kommer att gå åt lite halm även under sommaren.


Bad honom oxå om att spara mer halm till mig än vad som ingår i stallhyran, 20 småbalar i månaden är för lite. Vi behöver mer.

Stallägaren skakade på huvudet. Han tömde vår gödselstack igår och tyckte att det var ju bara fin halm i den.

"Jag kan ju bala om det igen och lägga in det på skullen åt er. Ni hästmänniskor är märkliga".   

Av Stina - 28 april 2011 19:04

kan vi läras oss i Hippsons Prylblogg, någon som provat några av produkterna som användes ??


http://www.hippson.se/blogs/cissirules/index.htm

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards