It's my life

Alla inlägg under februari 2010

Av Stina - 28 februari 2010 21:25

Sitter och kikar runt på stigbyglar, behöver köpa ett par nya till Vincent's sadel.

Har ett par Sprenger Bow Balance till Billan som jag älskar, men det finns ju så mycket roligt så jag måste nog prova några andra den här gången =)


Har fastnat för Freejump Soft System som finns i en mängd roliga färgkombinationer :


  


Synd bara att dom kostar en liten nätt slant ...

Av Stina - 28 februari 2010 14:23

är till salu ...

Tänk om man hade haft lite mer pengar ... ;)


http://www.blocket.se/ostergotland/Arabvalack_2001_26093454.htm?ca=14&w=1

Av Stina - 27 februari 2010 20:32

De absolut hemskaste klor jag någonsin sett på ett litet marsvin !!

Hur länge sen var det sen dom vart klippta sist ??







Av Stina - 27 februari 2010 14:07

jag varit genomförkyld de senaste 3 dagarna...

NU har genomförkyld fått en annan betydelse ... eller är det influensa ?

Satt igår efter mockningen *s* med ett glas vin och lite gott i soffan ihop med gubben och tittade på film.

Varken vinet eller gottet smakade nåt alls ... jag fick inte i mig mycket. Halvvägs in i filmen började ögonen rinna okontrollerbart, var helt täppt och febern steg.


Idag vaknade jag upp med ögon som små springor - alldeles knallröda, ont i halsen, täppt i hela huvudet, hosta och 39 graders feber.

Släppte ut hästarna imorse och mockade 1 box ... svetten rann ner efter ryggen och jag var så andfådd att jag flämtade efter luft !

Tungandad kan man minst säga =(

Jag antar att jag slappnade av där med en ledig helg framför mig så viruset fick ett övertag om min arma kropp ...

Har sovit några timmar på fm och ska strax gå ner och fortsätta med stalljobbet ... sen händer det inte mycket mer alls här idag !!


  




Av Stina - 26 februari 2010 20:40

Vad gör en obotlig hästnörd en fredagkväll ??


Jo, hon mockar ur en uppriven bädd :


  


Sen går hon in och gör ett blogginlägg om det *s*



Av Stina - 24 februari 2010 21:21

En av de mest korkade beteenden jag vet bland hästfolk är dumheten att rida utan hjälm !!

Är man inte mer rädd än så om det man har innanför frisyren ??


Det finns inga hästar som ALDRIG reagerar på nåt ... rätt vad det är så är olyckan framme vare sig man bara har tänkt sig ett lugnt dressyrpass eller en liten skrittrunda ...

Det finns ju riktigt snygga hjälmar idag, och i så många modeller att alla borde kunna hitta en hjälm som sitter bra och bekvämt !


Kanske ska man inte köpa en hjälm för tusentals kronor om man inte sen kan tänka sig att faktiskt kasta den om man har åkt av och hjälmen fått sig en törn ?

Har hört - ett antal ggr - att hjälmen var för dyr för att kastas, den funkar nog ändå ...


Visst är det väl så att det är upp till var och en, men min personliga åsikt är att det är otroligt korkat !!


  


Av Stina - 23 februari 2010 19:19

2 stycken platta paket kom med posten till mig idag, båda lika efterlängtade =)

Först Ebba's boxskylt :


 


Har en likadan till Vincent, köpt från an-design.


Sedan DVD'n This is it :


  


Uppskattad variation från alla räkningar som annars droppar in den här tiden på månaden !

Av Stina - 20 februari 2010 21:05

Snöstormen har inte blivit lika illa som förutspåtts, vilket jag inte har det minsta att invända emot !

Hästarna kom ut kl 8 imorse och med lite extra hö fick dom stå ute till kl 16, och då hade dom inget emot att komma in sa Johan  =)


Jag har jobbat 14-21 idag och hade ågren över hur jag skulle göra med hästarna...

Min gulliga sambo - som tycker det är lite obehagligt att ta in hästarna - erbjöd sig att göra det fram på em !!!

Jag gav mig iväg ett par timmar tidigare mot jobbet när det började blåsa upp och snön ökade, tog med en bra bok och la mig i personalrummet.

Några av tjejjerna hade gjort detsamma, och nån sover kvar på jobbet hela helgen så vi har inte haft några personalproblem alls.

Förra snöstormen uteblev halva styrkan och mindre kaos uppstod !

Jag hoppas det är skapligt imorgonbitti oxå, börjar kl 7 ...


Så efter jobbet kunde jag lugnt kvällsfodra hästarna som stod och mös i stallet tack vare Johan och min dotter Sara !!!

TACK !!! till er båda ! Jag älskar er ! 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards