It's my life

Alla inlägg under december 2012

Av Stina - 31 december 2012 16:51

stallkatternas nyårssupe önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År !!


 

Av Stina - 30 december 2012 21:01

är snart slut och jag ser tillbaka på året med blandade känslor, som varje år ?


Billan har varit skadad av och till med hälta x flera, ödemet över bakknäet, tandproblem och muskelskada i länden.

Ridmässigt är det ändå vårt bästa år hittills, trots alla avbrott, och vi lyckades knäcka den stora nöten : galoppen !

Detta tack vare att jag äntligen kom igång och tränade regelbundet för tränare och oj vad roligt vi haft !


 


Vincents och mitt ridår är jag otroligt stolt över, vi kom över dom sista barriärerna och började hitta varandra.

Återigen tack vare tränaren som pushade mig att börja våga rida och ställa lite krav och jag började förstå vilken otroligt fin häst jag har egentligen!

Året har även här inneburit avbrott pga skador, hältor,sårskador, hovsprickor - förkylning och till sist faryngit, bronkit och beskedet om att han är kvalsterallergiker.

Han har faktiskt vilat mer än han varit igång under året =(


   


Ebba har varit skadefri under året, halleluja !! och nått precis dom mål jag satte upp för henne.

Med tanke på knäfrakturen har jag valt att ta det väldigt lugnt och målet var att hon skulle vara ridbar i alla gångarter vid årets slut, det nådde Becca och hon utan problem !


 


Mulle som Becca växt ur har haft ett lugnt år och inlett sin välförtjänta pension, vilket han verkar trivas ypperligt med !


 


För egen del har jag utvecklats som ryttare under året tack vare min tålmodiga tränare och lärt mig oerhört mycket om mig själv och min ridning.

Jag har skakat av mig osäkerheten/rädslan för att rida herr V helt och hållet, min kamp har gett resultat och jag är så glad för att jag aldrig gav upp !!!!


Personligt har det återigen varit ett tufft år och jag känner mig lite slutkörd.

Årets sista 2 månader fick hästarna stå tillbaka helt pga det "vanliga livet" som krävde mig till 200 %.

Nu tror jag det lugnat ner sig något och jag ser fram emot ett, förhoppningsvis, lugnare 2013 med mycket tid för mina fantastiska hästar !


Av Stina - 30 december 2012 16:56

på det spännande underlaget ridbanan erbjuder idag ...

Av Stina - 29 december 2012 16:11

20 årig dotter och tagit en liten runda på Mirum med gubbe och alla 3 barn :-)


 

Av Stina - 29 december 2012 08:38

och utsläppta- höpåsar och hinkar gjorda - halm utlagt i hagen och Billan linad en halvtimme i snön och blåsten.
Nu mockning - bära vatten till hagarna - lunchfodra - duscha och sen fira dottern som fyller 20 idag <3

Ha en härlig lördag !

Av Stina - 28 december 2012 21:25

Billiebus försiktigt igångsatt med en skrittrunda.

Hon är ju lite lugnare än bror sin så jag körde igång med uppsutten skritt direkt.

Brorsan jobbar jag från marken ett tag till för säkerhets skull och skrittade honom för hand =)


Jag har verkligen valt rätt tillfälle att köra igång igen, ren isgata överallt *suck*

Jag längtar efter hovis som kommer den 7 så jag får snösulor på Billan och ÄNTLIGEN skor på herr V igen !


Ebba hade lyckats få en reva i sitt täcke så jag har det på lagning/limtorkning i garderoben inatt ... för er som inte provat så rekommenderar jag Horsewares Rug Repair kit, limmet går även att köpa separat.

Otroligt smidigt och bra !


http://www.stromsbergsgard.se/ovrigt/reparationskit-for-tacken


Arkivbild

    

Av Stina - 27 december 2012 10:52

att klippa en häst som dansar breakdance ... det var bara den klassiska ryggsnurren som saknades för ett komplett dansnummer.


   

Av Stina - 27 december 2012 07:26

Det är definitivt brodddags även för mig !

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards