It's my life

Alla inlägg under april 2009

Av Stina - 29 april 2009 11:37

En timmas uteritt med E och Kiwa , vi försökte oss på att hitta runt Tväggestads ridstig. Att röda band kan gömma sig så lätt i en skog !!! :)

Men runt kom vi - jättemysigt !!!


Fick idag reda på att Denise ( Billan och Vincents mamma ) ska säljas :(

Fick en förfrågan om jag vill köpa tillbaka henne ....

Helst av allt skulle jag vilja ta transporten och hämta hem henne direkt !!

Saknar henne nåt så grymt !

Av Stina - 25 april 2009 08:04

Månadens storhandling av mat avklarad - skön känsla när  kyl/frys är fulla med massa god mat. Kylskåp som gapar tomma är rent av deprimerande :)

Lite hästgrejer fick jag oxå med mig hem : koppjärn i xvid, sadelöverdrag i grön fleece, dressyrgjord 70 cm, ett urgulligt schabrak till ponnyn och sadelshampo för syntetsadlar.


Provred sadeln med nya koppjärnet i och det blev betydligt bättre !

Sadelgjorden var på gränsen att jag fick om iaf - tjockishäst !!

Jag är kanonnöjd med sadeln iaf - enda minuset hittills är väl knarrandet när jag rider med shortchapsen ... mycket irriterande !!!

Får väl ta och kolla på ett par i syntet eller mockamaterial ...

Av Stina - 24 april 2009 21:46

Red Vincent imorse - 15 min skrittur ensamma på grusvägen.

Gick hur bra som helst !

Becca red Mulle - tränade på att rida lätt när jag longerade. Svårt att få till det men hon kämpade på :)

Och så kom Billans dressyrsadel på posten, en Knights Lady Hawk.

TYVÄRR var det xvida järnet slut så det fick jag inte med och jag hade beställt för kort sadelgjord. Men jag fick till det så jag kunde provrida en sväng - hur skön som helst !!! Är jättenöjd !!

Ska in till stan imorgon så jag ska kolla efter längre gjord och ett wintec koppjärn som jag har läst ska passa även i den här sadeln.


Billan den lilla bitchen brunstar så hon var mindre rolig att ha att göra med. Hade inte lust att lämna grabbarna hemma och försökte vända om hela tiden. Jättestirrig och surade mot skänkeln.

Svansen och bakbenen var vidrigt kladdiga - så efter ridturen blev det en dusch för damen.

Av Stina - 20 april 2009 13:53

Billan och jag var ner till ridhuset och hoppade för andra gången.

Gick kanon !

Kände hur den gamla hoppryttaren i mig vaknade - I'm back !!! :)


Mulles nya sadel anlände - provtur förståss och Becca ramlar av !

Mulle fick för sig att hoppa dike och dumpade stackars Becca i diket.

Allt gick bra iaf och hon hoppade upp direkt vi torkat ett par tårar.

Tuff liten unge jag har där !

Och Mulle han vitnar mer för var dag som går nu när vinterpälsen släpper ! Fascinerande att följa !

Av Stina - 19 april 2009 13:08

1 timmes skrittur med E och Kiwa.

Skönt och avslappnande efter en lång arbetsdag !!

Billan verkar ha kommit över sina ryck när det gäller bilar - nu har vi återigen inga problem med att möta trafik på våra rundor.

Så otroligt skönt att det verkar ha släppt !!!!

Billan har dessutom gått ner såpass i vikt så jag har bytt koppjärn till en storlek smalare :)

Av Stina - 16 april 2009 12:14

Hovslagaren på besök idag - 2 verkningar och en halvskoning = 900 kr fattigare.

Pratade med M på Tväggestad om det är ok att vi oxå använder ridstigen dom snitslat upp på sina marker och det var bara att rida på =)

Ska ta och utforska den med E nån dag framöver.


Av Stina - 15 april 2009 18:27

Mina shortchaps anlände idag och sitter perfekt =)

Har tagit tag i putsningen av läder som varit behövligt länge - att sitta i vårsolen med en kopp kaffe och putsa läder är faktiskt riktigt trevligt !


Becca och Mulle tog sig en tur idag och så fick jag mig en promenad på köpet.

Av Stina - 15 april 2009 09:48

Jaha - nya regler för hästpass from 1 juli !

Passet ska kunnas visas upp inom 3 timmar vid "transportering av" häst till fots tex ridning !!! Ska man ut på långritt gäller det att ha passet med sig alltså ? Skrattretande !!

Nya regler för hur ett godkänt pass ser ut - läser jag dom så får jag fram att passen till mina hästar alltså inte är godkända from 1 juli ?? Är det ett skämt, eller ?

Ska man alltså behöva betala för att få nya pass och krångla med överföringar av vaccineringar odyl ?

Man kan ju bli irriterad för mindre !!!


http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=149953

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards