It's my life

Alla inlägg under september 2013

Av Stina - 20 september 2013 13:57

Men redan urless på att ligga och inget vettigt göra :-(
Longerade iaf Ebba och fixade veckostädningen i stallet när alla hästar fått frukost och kommit ut innan jag åkte hem och la mig igen *suck*

Arkivbild

Av Stina - 19 september 2013 08:53

mig besegrad av mina bihålor(feber och spränghuvudvärk i halva skallen och bakom ögonen).

Vill ni mig något idag finns jag i sängen ;)


Arkivbild

   

Av Stina - 18 september 2013 20:42

Billiebus imorse efter fodring och utsläpp, ja hon ligger ju på som en bulldozer men var ändå lyhörd och jobbade på bra.

Vi jobbade med halter från trav och fram i trav igen, övergångar, skänkelvikning från medellinjen ut mot spåret där vi fattade galopp och höll den ett varv på volt, tänka öppna längs långsidan och sedan gå ut på volt och så träna på att korta och länga galoppen - den är fortfarande våran stötesten men vi kämpar på och det blir bättre och bättre =)


Fixade stallet och for hem för mat och dusch och så jobb 12 till 17, konstig tid som delar upp dagen lite krångligt =(

For sen tillbaka till stallet och tömkörde en överpigg herr V, mycket halter, tempoväxlingar och sidförflyttningar där jag hela tiden försökte aktivera med något så han inte bara kunde ligga på framåt och springa iväg.

Trötta och svettiga var vi båda två när vi var klara!

Avslutade med intag och kvällsfodring innan jag for hemåt för lite sysslor som låg och väntade på mig, och så har även denna dagen gått.

Jag somnar nog ovaggad även ikväll ;)


Arkivbild

   

Av Stina - 17 september 2013 20:49

Av Stina - 17 september 2013 20:12

hjälpte mig att leta igenom sommarhagen efter flughuvor mm.
Billan och jag skrittade ut och avslutade på ridbanan i äkta bulldozerstil ;-)

Hann även med att skura vattentunnor i ena
hagen och plocka sten på ridbanan innan det var dags för intag.
13.5 timmar efter att jag åkte hemifrån imorse, utan att ha suttit ner många minuter under dagen, har jag nu tagit mig innanför dörren lite lagom mör i kroppen :-)


Av Stina - 17 september 2013 05:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 16 september 2013 15:06

att jag inte bara har ett vansinnigt envist sto med egna åsikter, utan två !
Gubben har det ännu värre påstår han ...

Envist tredje sto? ;-)

Av Stina - 14 september 2013 18:18

min planering ordentligt :-(
Jobbat till 16, var och mockade på lunchen så jag skulle hinna med 2 hästar och resten av stalljobbet under kvällen.

Går upp för att göra höpåsar och balen som öppnats idag av en av tjejerna är dålig.
Gubben kommer, vi rullar ut den och öppnar nästa... som är lika dålig den.
Och det var den sista för vi kastade en nyöppnad igår oxå :-(

Stallägaren är på fest, ringer sonen som är i Göteborg... fan liksom, varför händer detta en lördagkväll??
Sonen ringer upp farfar som är hemma och gullig nog att tänka sig köra upp en ny bal - så nu sitter jag och väntar på leverans och hoppas innerligt jag får en bra bal!!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards