It's my life

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Stina - 28 februari 2011 13:03

från Melodifestivalen :

Linda Pritchard "Alive"


Av Stina - 28 februari 2011 12:54

Upp 05.30 och se till att sonen kommer med färdtjänst.

Se till att dottern kommer till skolan kl 8.

Boka tid för vaccination med veterinären.


Till stallet och släppa ut hästar.

Rida Billan 45 minuter. SÅÅÅÅ tittig och lättskrämd att det var roande =)

30 minuters promenad med herr V.

Mockning, foder mm.


Hem och duscha, äta, ta hand om tvätt och vila 45 minuter.


Det är vad jag hunnit med till detta nu.

Väntar gör lite sminkning och hårfix inför jobb 14 till 21 och därefter kvällsfodring av hästar.

Så går denna dag oxå utan dötrid och tristess ;)


Arkivbild

  



Av Stina - 28 februari 2011 06:05

Har lyckats kravla mig upp ur sängen och stoppat i mig värktabletter och kaffe.

Värsta värken börjar släppa och jag börjar vakna till en ny vecka.


Försökte förra veckan tänka på vad jag stoppar i mig, det där med att motionera går sådär med ryggen, för nu ska jag göra ett riktigt seriöst försök att minska i omfång.

Ryggen kan ju bara bli bättre om jag minskar i vikt och blir jag bara av med den mest intensiva smärtan så måste jag försöka bygga upp lite muskler för att hjälpa till.

Ska försöka ge mig upp på hästryggen idag igen för en lugn skritttur, och ta en promenad med någon av dom andra kusarna.

Bara tänket på vad jag stoppade i mig resulterade direkt i ett minus på 1,2 kg, bra motiverande start.


Ebbas inridning närmar sig med stormsteg, jo - det är allt ett tag kvar men tiden rinner bara iväg, och jag vill kunna rida henne.

Det kan jag inte med den vikt jag har idag.


I senaste ridsport finns ett reportage om vikt och ridning.

Det är ju många faktorer som spelar in när det gäller hur mycket en häst kan bära, bla ryttarens kunnande och balans, men de allmänna rekommendationerna är ca 1/6 av hästens vikt.

Den gränsen klarar jag vad det gäller Billan och herr V men jag har alltid ändå varit försiktig när jag rider dom.

Jag hoppar sällan och då bara låga höjder och inte så många språng.

Jag rider oftast lätt och inte så långa, krävande pass med tanke på min vikt.


Så, ja, jag har mycket att vinna och se fram emot om jag kämpar av mig några kilon. Det gäller bara att ta fram den där karaktären och envisheten som finns nånstans där inom mig och se målet framför mig.


Så, nu vill jag ha stöd och peppning av er mina bloggvänner för nu j*klar  ska det bli av !!!


Arkivbild, herr V och jag

  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards