It's my life

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Stina - 26 oktober 2011 12:52

både Billan och Herr V på morgonen.

Vincent, ja han slutar aldrig att förundra mig.

Idag - ja idag var han helt otroligt lugn och lyhörd.

Höll lågt tempo, gick och väntade på instruktioner och kastade sig inte iväg när han fick tecken för förändring.

Att se honom lugnt övergå i trav och inte hoppa 2 meter upp och iväg är underbart.

Att se honom sakta av lugnt och inte slå på en tvärnit är lika underbart det .


Jag inbillar mig att en del i det kan var att jag lyckades vara tyst *s*

Jag är otroligt duktig på att prata med honom hela tiden och det är inte alltid så smart har jag kommit på.

Om han går lugn och bra så säger jag "braaa, duktig kille" och han tänker aha - hon vill jag ska sakta av.

Men då smackar jag på istället så han flyger iväg och blir förvirrad och sådär håller vi på.

Så, nu ska jag lära mig att vara tyst och bara berömma vid rätt tidpunkter när det inte kan missuppfattas =))

Så det så ....


Billan var pigg piggelin men när hon fått av sig lite energi jobbade hon på kanon.

Vi fick till nåt som faktiskt skulle kunna tänkas vara kort galopp, helt otroligt vad fort det går framåt nu med galoppen !!!

Det blir ett extra lyckorus i kroppen såna här stunder när det plötsligt funkar, nåt som man jobbat med länge, och så bara flyter det en dag.

Det är såna stunder som gör allt mockande, bärande, betalande och slitande värt mödan !


Bild från senaste träningen

 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards