It's my life

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Stina - 4 oktober 2010 21:37

av att nåt inte stämmer med Billan.

Hon har varit ovanligt lugn idag, trots blåsten, och har inte ätit med samma frenesi som vanligt.

Hon äter alltså men mycket långsammare än vanligt.


Jag har tittat till henne extra under em/kväll pga den här känslan.

Var nere nyss och hon står och äter sitt hö, vilket vanligen nästan hade varit slut så här dags och hon har lite mer än hälften kvar ikväll.

Jag hör tydliga tarmljud ( har lyssnat flera ggr under dagen ) och vet att hon har bajsat, fast inte sedan hon kom in kl 19.


Hon ser pigg ut om än lite lugnare och har ingen feber.

Jag har egentligen inget att gå på förutom den här känslan.

Stod och studerade henne ikväll och tycker att hon ser lite uppdragen ut i buken ?

Eller ... profilen är inte riktigt vad den brukar vara. Ja, det känns så iallafall  ... eller är det mitt huvud som spökar och letar konstiga tecken ?


Jag vågar ändå inte bortse från min känsla och det kommer nog inte att bli så där hemskt mycket sömn inatt känns det som.

Jag hoppas innerligt att jag har fel och bara inbillar mig det hela


   !

Av Stina - 4 oktober 2010 19:52

Får jag lov att presentera alven Noddy :


  


Noddy kuskar runt hos alla barn i klass 3 och turen har nu kommit för honom att flytta in hos oss i 2 dagar.

Barnen får sedan skriva i en fin bok om vad Noddy har upplevt under sina dagar hemma hos dom.

En trevlig prick verkar han vara, och tyckte det var kul att träffa kattungarna och hängde glatt på när Becca pysslade om Mulle.


  


Kattungarna studerade honom grundligt inifrån boxen och försökte klättra upp för att få sig en närmare koll.


  


Trägen vinner och tillslut fick den ena kattungen snits på det hela och tog sig hela vägen upp på boxdörren. Farbror Prisse håller koll så den inte ramlar ner och slår sig !


    


Hunden Troja hade inte tid med busiga små katter, hon hade fullt upp med att vakta på kaninen ...


  

Av Stina - 4 oktober 2010 15:40

Idag kom min svägerska Sarah hit och hälsade på.

Vi sadlade på hästarna och gav oss ut i skogen en sväng för en timmes skrittrunda i blåsten. Vincent var lite på tårna och såg faror lite här och där men det var inte värre än så.

På ett ställe i skogen snubblade han till ordentligt och var var inte långt ifrån att gå omkull men han redde upp det med lite tur ( eller skicklighet ? ) så vi kom helskinnade hem allihopa.


    


Därefter blev det lite fika och en himla massa prat om ditten och datten , men mest hästar och hundar .

Troligen har jag blivit av med en kattunge då Sarah hade lite svårt att motstå dom *s*


När Sarah åkt hem gick jag en runda i nya hagen och hittade lite järnskrot som jag förpassade ur hagen ihop med den här stackars krabaten som låg i en dunge :


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards