It's my life

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Stina - 5 oktober 2013 20:37

och hälsade på brorsdotterns nya stjärna, lilla "Tummen" - en jättefin halvblodsvalack runt 178 i mankhöjd ...

Jisses, så stooooor !!!


 


Stallet han stod i blev jag lite smått förtjust i  - så ljust, luftigt, välplanerat, rent och framförallt välorganiserat.

Helt klart ett stall i min smak !


När jag gick och kikade runt lite smått föll mina ögon på boxväggarna ut mot stallgången och en ide jag haft av och till poppade upp i huvudet på mig igen - att såga upp springor liknande som syns på bilden ovan för att förbättra luftcirkulationen ( jag har ju heltäckta väggar ).


Vad tror ni - hjälper det till att få en märkbar bättre luftcirkulation och bättre boxmiljö?

Är det värt att lägga ner det jobbet ?

( givetvis med tillstånd från stallägaren i så fall )





Av Stina - 5 oktober 2013 19:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 5 oktober 2013 19:39

   

Av Stina - 5 oktober 2013 12:59

på samma häst får sadeln snett åt höger, mer eller mindre mycket per ryttare men tydligt synligt med ögat och i vissa fall så extremt så det blir oridbart ( sadeln sitter nästan helt på höger sida av hästen ) - vad kan det bero på ?

Det är lika för dessa ryttare även i andra sadlar på den hästen.

Dom upplever inte det problemet på andra hästar utan endast på denna häst.


2 ryttare har inte dessa problem.


Det förbryllar mig och jag undrar vad det kan bero på ?

På föreläsningen av Peter Winslow frågade vi honom om problemet och han gissade på att hästen flyttar över sina ryttare på höger sida( skjuter ut vänster bog  ? )

Dom som inte upplever det problemet är troligen stela i sin högersida och sitter antagligen snett med tyngden åt vänster och "balanserar" alltså upp det hela.

Graden av snedhet på sadeln för dom andra 4 skulle alltså då bero på hur sneda dom är åt höger själva .


Är det tänkbart att det är så ? Har någon en ide ?




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards