It's my life

Alla inlägg under november 2012

Av Stina - 7 november 2012 21:07

sa herr V när han kom ut imorse för ett tömkörningspass.

Blåst  = mycket spänd och nervig kille.

Så ja, dagens pass gick bara ut på att få honom avslappnad.

Såna här dagar är det inte lönt att ge sig på nåt mer krävande, hans lilla valnöt klarar inte av sånt ibland ... så är det bara !


Arkivbild

 


Mitt lilla envisa sto var desto lugnare och mer tillfreds än brorsan sin.

Vi red ut ca 40 minuter och avslutade sedan med lite galopparbete på banan.

Galopp från skritt och tänk att vi nu kan hålla galopp, med de flesta bogar och rumpor på plats, även på 10 meters volter   


Arkivbild

    

Av Stina - 7 november 2012 15:46

börjat sälja Hay bars.

Själv kör jag med lågbudgetvariant, fastsatt tunna i hörnet, men när jag blir rik ska jag köpa en hay bar till honom =)


http://www.hooks.se/product.aspx?productid=710060

Av Stina - 6 november 2012 18:12

 
Hejsan alla UNDERBARA, FANTASTISKA, STÖRTSKÖNA människor därute!!! Nu har jag pratat med hästägaren o berättat att, tack vare er, kan vi nu sätta oss ner o skriva ett köpekontrakt!!! Tack vare ER kan jag nu fortsätta en tävlingskarriär tillsammans m Bigsy, kan fortsätta kämpa mot de större nationerna, visa att lilla Sverige är MKT större än vad befolkningsantalet visar, vi håller ihop, tillsammans är vi mkt starkare!!! Ni har satt ridsporten i fokus och visat att så otroligt många älskar denna sport!!! Den intresserar, fascinerar och engagerar!!! Jag är så otroligt tacksam, rörd o överväldigad av ERT stöd!!! Miljoner kramar från Sara m familj!!!!!!!!
 
Citerat från FB
 
  
 

Av Stina - 5 november 2012 21:29

dressyrpass på Billan tänkte jag mig imorse pga kvällsjobb och således lite tidsbrist.

Men det där med tid och stall ... det är helt enkelt en egen tidszon när man befinner sig i stallet !

Timmarna bara flyger fram - och jag får erkänna att jag inte vet hur man får till ett vettigt dressyrpass på mycket mindre än runt en timme ...


20 minuters framridning - 20 minuters "ridning" - 15 minuters avridning ... ja, mitt snabbpass blev 55 minuter och hur jag än beter mig så får jag inte till ett vettigt pass på mindre än den här tiden !!


Arkivbild

 

Av Stina - 4 november 2012 21:37

är det snart dags att tänka på.

Min hovis kommer i slutet av månaden och då blir det vinterskoning för Billans del.

Gjorde slut på mitt lager med brodd förra vintern så det är dags att köpa nya.

Jag har köpt elitbrodd senaste åren, har ni någon favorit bland utbudet av vinterbrodd ?

Hur många brodd brukar ni ha per sko ?

För egen del brukar jag köra på 4 fram och 2 i trakterna bak.


Arkivbild

 

Av Stina - 4 november 2012 21:14

 

“In a world filled with hate, we must still dare to hope.

In a world filled with anger, we must still dare to comfort.

In a world filled with despair, we must still dare to dream.

And in a world filled with distrust, we must still dare to believe.”


Michael Jackson


 

Av Stina - 4 november 2012 18:08

riktigt bra kväll igår i Globen.

Lite felåkningar både dit och hem men vi fixade det *s*

Många goda skratt från det vi startade tills vi var hemma igen ... fick lite mersmak och är sugen på att åka och se Pink i maj ...


 


Idag har jag fått lite mera gjort   

Gubben högtryckstvättade hindermaterialet och så hjälptes vi åt att stuva in det för vintern.

Herr V fick springa av sig lite överskottsenergi i paddocken och Billan blev tömkörd.


Av Stina - 3 november 2012 18:38

Och väntar otåligt på att showen ska starta !! :-)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards