It's my life

Alla inlägg under juni 2012

Av Stina - 13 juni 2012 08:32

och mig en hemskt lat förmiddag.

Because I'm worth it ;)


Arkivbild

 


Av Stina - 12 juni 2012 19:31

men vi har redan kommit en bra bit på vår väg.



2011


      

   


2012

 

    

   

Av Stina - 12 juni 2012 18:13

att Sara och jag ska rida ut ihop =(

Vi hade precis överlevt en närkontakt med kor där det inte brukar gå kor och både herr V och Billan dog nästan på kuppen !
Jag kände hur Vincents hjärta slog i 200 under mig. Stackarn !


Efter att ha tittat noga så kunde vi passera dessa farliga djur och strax därefter får Sara ett telesamtal som gjorde att vi fick vända om snabbt, kasta in hästarna i sommarhagen och se till att hon kom tillbaka snabbt.

Ett mycket tråkigt samtal som hon får berätta själv om när hon känner för det.


Fast ja, en halvtimme var vi ute iaf ... man kanske ska vara glad för det ?


Arkivbild

 

Av Stina - 11 juni 2012 21:06

och fullt upp.

Började dagen med provtagning på VC, alltid roligt att bli tömd på lite blod ...


Hämtade in herr V från hagen och tömkörde honom innan vi promenixade tillbaka.

Sedan in till staden för utvecklingssamtal på sonens skola och åter till stallet där Billan hämtades in.

Sara fick den äran att rida henne idag och vi hade lite träning där jag fick leka instruktör ;)

Jättekul att se vad Saras ridning går framåt och se - hon vågade sig tom på lite galopp idag !!!!

12 timmar efter att jag lämnade hemmet kom jag åter.

Båda hästarna motionerade - och jag med =)


Arkivbild

 





Av Stina - 9 juni 2012 19:28

vi har en bit till sommarhagarna och jag tar bilen till hagarna packar jag alltid en liten "sommarväska".

Om jag åker förbi och bara tittar till dom så är det så skönt att ha borste, hovkrats,solskyddsmedel, insektsspray, sårtvätt och lite salvor med sig så man slipper åka till stallet och plocka ihop det man behöver om man behöver smörja eller ta hand om nåt litet sår.


 

Av Stina - 8 juni 2012 22:04

Gillar du att köpa begagnade saker till dig och hästen så kika in på  :


 

 

Klicka på bilden för att komma till sidan.

Av Stina - 8 juni 2012 11:54

och Vincent löslongerad.

Och eftersom vi har 2 km nu till sommarhagen så är även jag motionerad med 4 km promenad =)


I helgen blir det arbete för min del så jag har planerat in medryttare och vilodagar för hästarna, men snart så ... 6 arbetspass till semester !!


 



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards