It's my life

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Stina - 4 juli 2010 22:44

fick ett minne från ridturen igår ... ett riktigt stort och fint skavsår i rumpan ...

  


Av vissa känsliga anledningar så får ni inga bilder på det ( vilket jag tror ni är lika glada för som gubben)  !

Av Stina - 4 juli 2010 19:15

Hälsade på kära mor i sin nya sommarstuga idag, INTE skönt att åka bil i den här värmen !!

Men det var det värt att få träffa mamma och få en otroligt god rabarberpaj till kaffet =)


  


Mulle är inte bättre idag ... suck !!

Han fick stå inne halva dagen, rensade ur och kollade igenom hovarna så gott jag fick. Det gör ont så han är inte särsklit samarbetsvillig.

Kan inte hitta några fler små stenar inkilade men han har fortfarande ont.

När han tidigare haft liknande problem så har han alltid blivit ohalt när man fått ur alla sten ur hålorna, men inte den här gången.

Han rör sig betydligt bättre på jämn gräsmatta än på ojämnt/knögligt underlag.

Grusväg kan han knappt röra sig på alls.


Hovslagaren är bokad till fredag, men jag ska se om jag kan få honom att kolla Mulle tidigare.

Blir osäker på om problemet är nåt annat och överväger även att kontakta veterinär imorgon.

Ska strax gå ner och kolla igenom honom igen grundligt och låta gubben gå med honom så jag får se ordentligt hur han rör sig...


I vilket fall är jag orolig för ponnyskrutten även om han äter och beter sig som vanligt, ja - han rör på sig så lite som möjligt förståss men annars är det samma Mulle vi känner.

Alltid ploppar det ju upp några tankar med allvarligare problem i bakhuvudet ...





Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards