It's my life

Alla inlägg under januari 2010

Av Stina - 8 januari 2010 10:11

132 cm  .... plussat 2 cm igen senaste månaden =)


       

Av Stina - 7 januari 2010 22:11

En kort liten snabbis :


Jag jobbar, jobbar och jobbar lite till.

Det är KALLT och kylan börjar ta på mina krafter. Vatten till alla djur är ett heltidsarbete !


Vatten är ett problem igen på gården, passar speciellt bra när det är istid ute !!

Fruktansvärt dåligt tryck varvas med inget vatten alls ... spännande !

Just nu är jag mest trött och irriterad och inget rolig alls !










Av Stina - 3 januari 2010 19:37

Pyssel med husets små svin, rengöring av bur samt klippning av klor.

Får skämmas då jag försummat klorna och dom växt sig på tok för långa =(

Har skrivit upp kloklippning med täta intervaller i min kalender så jag får ordning på klorna och inte glömmer bort dom igen.



Jossan


  



Gosan


  

Av Stina - 3 januari 2010 10:06

Hetsjakten på vargarna får mig att bli helt galen av ilska !!!

12 000 jägare, motorfordon tillåtna ..... hur kan detta vara ok  ??

Hur många vargar är egentligen skjutna ??? Inte tror jag ett ögonblick på att alla är rapporterade, nej det skjuts nog hej vilt bland dessa varghatare.

Hur många stackars vargar ligger skadeskjutna ute i skogarna och går en plågsam död till mötes ?

Jag mår illa vid blotta tanken på denna slakt som pågår och kan inte för mitt liv begripa hur det kan vara tillåtet !!!


  




Av Stina - 2 januari 2010 18:44

Tror bestämt att nyåret och dess firande fortfarande har mig i sitt grepp ... det är INTE ofta jag är uppe till kl 01 *s* .. näää, jag stupar vanligen i säng ett antal timmar tidigare !

Nyårsdagen hade jag sovmorgon, och det med råge ... steg upp sådär halv 11 och har sabbat min dygnsrytm totalt !

Det var mao lite kämpigt att stiga upp kl 6 imorse för att morgonfodra ett gäng hästar  ... jag kom ju inte riktigt i säng igår heller ....


Tog en stadsresa frampå em och besökte Granngården och kånkade ut spånbalar, foder och vattenhinkar och fyllde min stackars bil till bristningsgränsen.

Temperaturen medför bottenfrusna hinkar frampå morgonkvisten så jag köpte in ett gäng till ( av den sorten jag gillar bäst) så man kan hänga in nytt vatten till frukosten istället för att försöka knacka is ur nattens hinkar.

Ishinkarna får istället tina upp i sadelkammaren under dagen.


  



Av Stina - 2 januari 2010 07:31

om ett par snygga Kingslandhandskar http://reitsport.blogg.se/2010/january/vinn-kingsland-handskar-1.html


  


Tävlingen pågår till den 8 januari.


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards